Nespresso x Zèta

Nespresso en Zèta lanceren sneakers van koffiedik

Nespresso en het Franse zero-waste modemerk slaan de handen ineen voor een volledig gerecyclede lijn van stijlvolle uniseks sneakers, gemaakt van koffiedik. Ieder paar RE:GROUND sneakers bevat 12 kopjes koffiedik uit het Nespresso capsulerecyclingprogramma.

Met RE:GROUND zet Nespresso een nieuwe stap in circulariteit en duurzaamheid. Het is één van de vele duurzaamheids-inspanningen van Nespresso, waarvoor het bedrijf zich sinds afgelopen maand officieel B-Corp gecertificeerd mag noemen. De limited edition capsulecollectie is geïnspireerd op de principes van zero-waste, eco-design en Franse mode. De sneakers zijn voor tachtig procent gemaakt van gerecyclede en duurzame materialen. Het koffiedik is verwerkt in het veganistisch leer bovenop en in de zool van de sneakers. 

Nespresso sneakers

RE:GROUND is het slimme antwoord op een steeds harder groeiende vraag van de consument naar duurzame merken. Twee jaar geleden werd Zèta geboren met als doel ‘s werelds eerste duurzame zero-waste sneaker op de markt te brengen. De 25-jarige CEO van Zèta, Laure Babin, zag een groeiend gat in de markt voor milieubewust schoeisel. “Mijn visie voor Zèta was om stijlvolle sneakers te maken voor milieubewuste modeliefhebbers. Voor deze capsulecollectie hebben onze stoffenmakers bij Tintex acht maanden besteed aan het perfectioneren van een innovatief veganistisch kunstleer gemaakt van gerecycled koffiedik.” 

Een paar RE:GROUND sneakers kost €155. De schoenen zijn exclusief verkrijgbaar via de website van Zèta zolang de voorraad strekt.

Nespresso x Zèta

 

Share on

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

WIJ DENKEN DAT JE DIT VAST OOK LEUK VINDT

Het beste van KTC in je inbox

koffieTcacao 45 spb

koffieTcacao magazine

koffieTcacao is hét lifestyle magazine dat vier keer per jaar verhalen, nieuws en trends uit de levendige specialty coffee, thee én cacaoscene dichtbij brengt met diepgaande journalistiek en een geweldig design.

LAATSTE NIEUWS

Arabica en Robusta zijn ‘s werelds bekendste koffiebonen die sterk van elkaar verschillen in smaak en cafeïnegehalte. Ontdek meer verschillen en de herkomst van deze koffiebonen.

De Benelux heeft er de laatste jaren weer een tal van koffie hotspots bij gekregen. Van Den Haag tot Haarlem en van Amsterdam tot Antwerpen: bij deze nieuwe zaken staat de koffie klaar!

De Italiaanse Cimbali Group staat met hun prachtige espressomachines op The Amsterdam Coffee Festival. We spraken met Sales Director Josep Feixa over de toekomst van de koffiebranche.