Fritz-kola in je horecazaak
ADVERTORIAL

Waarom fritz-kola frisdrank op jouw drankkaart moet staan

Naast eerlijke koffie en thee op de kaart, mogen andere dranken niet achterblijven. Het Duitse merk fritz-kola laat zien dat ook frisdrank natuurlijk en duurzaam kan zijn. Met recyclebare glazen flessen, natuurlijke ingrediënten en een hippe look veroveren de alternatieve frisdranken, van kola tot rabarber en appel, steeds meer harten.

Een kola met meer cafeïne, minder zoet en een vleugje citrus. In 2003 was het doel van oprichters en beste vrienden Mirco Wolf Wiegert en Lorenz Hampl duidelijk: de strijd aan gaan met de welbekende Amerikaanse marktleider.

Het zwarte frisdrankje kon beter, duurzamer én natuurlijker, vonden de Hamburgers. Met recyclebare flessen en enkel natuurlijke ingrediënten hebben de mannen vandaag de dag een hele reeks aan alternatieve frisdranken gemaakt. Niet voor niets is het bedrijf, dat anno 2022 maar liefst 300 werknemers in zes verschillende landen telt, een paar jaar geleden omgedoopt tot fritz-kulturgüter, refererend naar alle  ‘cultuurgoederen’ die na de kola zijn verschenen.

Fritz-kola in je horecazaak

Duurzame kola in een glazen fles

De missie tot verduurzaming vormt nog altijd de kern van het merk. Het verschil wil het bedrijf maken met glazen flessen, waarin de verschillende smaken – kola, limo-orangeade, limo-limonade, spritz-rabarber en spritz-apple – verschijnen. De drankenindustrie is een van de grootste plasticvervuilers in de wereld, met een productie van maar liefst 480.000.000 plastic flessen per jaar. En dat is helemaal niet nodig, aldus fritz-kola, want glazen flessen zijn de uitkomst. Ze kunnen tot 50 keer opnieuw gevuld worden, zijn 100 procent recyclebaar en bevatten 60 tot 90 procent gerecycled glas.

Fritz-kola in je horecazaak

Inzamelen, niet weggooien

Om het inzamelen van de lege fritz-flessen aan te moedigen, heeft fritz-kola het eigen Every Bottle Helps– initiatief. In Nederland heeft het merk nu inzamelpunten in drie steden, maar het doel is om er eind 2022 al twintig te hebben. 

Naast het verduurzamen van de drankenindustrie met glazen flessen, is het bedrijf ook actief met het verkleinen van de eigen voetafdruk. Zo kiest fritz-kola voor schone energie, kortere transportroutes en grondstofbesparende vulinstallaties. Lekker én duurzaam dus!

Meewerken aan een betere wereld? Schenk fritz-kola in je horecazaak

Share on

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Het laatste nieuws

Het beste van koffieTcacao in je inbox

koffieTcacao 44

koffieTcacao magazine

koffieTcacao is hét lifestyle magazine dat vier keer per jaar verhalen, nieuws en trends uit de levendige specialty coffee, thee én cacaoscene dichtbij brengt met diepgaande journalistiek en een geweldig design.

WIJ DENKEN DAT JE DIT VAST OOK LEUK VINDT