Slow living bij Hotel âme in Rotterdam

Het nieuwe Hotel âme in Rotterdam voorziet met een hotel, café en conceptstore onder één dak in een ultiem gevoel van slow living. 

Om de hoek van één van de drukste straten van Rotterdam voorziet Hotel âme sinds afgelopen zomer in een ultiem gevoel van slow living. De nieuwe hotspot is gevestigd in een prachtig monumentaal pand uit 1867. Het interieur van het nieuwe hotel, café en conceptstore straalt met de aardse kleuren, natuurlijke materialen en hoge plafonds kalmte, rust en eenvoud uit.

Alle credits hiervoor gaan naar foto- en videograaf Manfung en Angel Cheung-Kwok, tevens oprichter van de keramieklijn Studio Kurē. Het koppel werd door ondernemers in de hotellerie Marleen en Lynn Wang aangetrokken als het creatieve en operationele brein van Hotel âme in Rotterdam.

Hotel āme Rotterdam

Alles onder één dak bij Hotel âme

Samen trok het viertal meerdere jaren uit om het plan voor het boetiekhotel met veertien kamers aan de Eendrachtsweg te finetunen. Over elk detail werd nagedacht. Van de op maat gemaakte meubels, Coco-Mat ecobedden en magazines tot de handgemaakte keramieken kopjes, waaruit je de gewassen Peru espresso van Shokunin Coffee Collective drinkt. Dit alles resulteert in een moeiteloze samenhang in esthetiek, die je zou kunnen omschrijven als Scandinavisch met sterke Japanse invloeden.

Meer koffie in Rotterdam? Bekijk deze vijf nieuwe specialty coffee zaken 

Rotterdamse leveranciers

Hotel âme zocht ook de lokale leveranciers waarmee het samenwerkt met zorg uit. “Shokunin is een koffiebranderij in Rotterdam, die probeert langdurige relaties met producenten op te bouwen. Jelles visie kwam zo goed overeen met de onze dat we eigenlijk al om waren voordat we iets geproefd hadden”, vertelt Angel.

Verder komt de thee van Theemaas, de kombucha van BAIN en is de lemonade en ijsthee van de hand van de Rotterdamse Anna Regina favoriet op warme zomerse dagen. “Past goed bij de typisch Japanse cake, die de eigenaar van het Rotterdamse café Round & Round speciaal voor ons ontwikkelde”, glimlacht Angel.

Onder de indruk van alles wat je ziet in het hotel of café? Weet dan, de meeste items zijn te koop in de conceptstore.


 

Dit artikel stond in de zomereditie  koffieTcacao 43

koffieTcacao 43

BESTEL JOUW EDITIE HIER

Share on

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Het laatste nieuws

Het beste van koffieTcacao in je inbox

koffieTcacao 44

koffieTcacao magazine

koffieTcacao is hét lifestyle magazine dat vier keer per jaar verhalen, nieuws en trends uit de levendige specialty coffee, thee én cacaoscene dichtbij brengt met diepgaande journalistiek en een geweldig design.

WIJ DENKEN DAT JE DIT VAST OOK LEUK VINDT